Oppskrifter

søndag 23. mai 2010

Libero våtservietter til baby! Eller??

Disse våtserviettene bruker jeg til å vaske spisestolen til Lilly, kjøkkenbenk, stuebord og også til enkelte flekker på gulvet hvor Lilly spiser. Har brukt dem på Lilly et par ganger, noe som resulterte i sår stump. I mangel på dopapir hjemme en gang brukte jeg de selv og det svei... På nettsidene til Libero står det

"Ekstra milde våtservietter. Pleier og vasker mildt med vann og rapsolje og inneholder  fuktighetsgivende e-vitaminer. Så milde at du kan bruke dem hver dag. Bruk dem når du er på farten eller hjemme på stellebordet, dersom du ikke har vann lett tilgjengelig. Libero våtservietter er svanemerket og ekstra skånsomme overfor miljøet."

Jeg merker også at Lilly har blitt veldig tørr i kinnene etter at jeg har brukt dem på henne etter at hun har spist. Så hvor "ekstra milde" disse våtserviettene er vet ikke jeg?! De kan da ikke være så milde når man kan vaske hele huset med de og det blir skinnende rent? Og lurer på hvordan stumpen til Lilly hadde sett ut hvis jeg hadde brukt de hver dag?? Pluss for svanemerket og miljøvennelighet da!


Bildet er lånt fra Libero sine nettsider. 

Noen andre med erfaringer?


7 kommentarer:

  1. Nej mina barn kan inte heller ha dem. I værsta nødfall 1 gång i månaden fungerar de men inte annars

    SvarSlett
  2. Vi har brukt Libero på Thea Emilie siden hun var nyfødt! :) Hun reagerer ikke på dem, men hun reagerer jo ikke på noenting heller så :) Det er nok forskjell på barnehud, noen er supersensitive og reagerer på mye :)

    Jeg er veldig glad i liberoserviettene, særlig pga lukkemekanismen :)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Når Matheus var liten, brukte vi kun Neutral sine våtservietter på tur.
    Når Libero kom med våtserviettene sine, så byttet vi over til de. Vi byttet grunnet lukkemekanismen og at de luktet bedre, syntes at neutral sine luktet så stramt og kunne minne om urin enkelte ganger.
    Men ingen av disse våtserviettene ble/blir brukt på stelleborde, og vi bruker de kun til turer og nød. Vi vet at disse gir tørr og irritert hud, uansett merke. Det er selvsagt enkelte merker som er værre enn andre, som pampers og natusan sine.
    Men vi bruker Mesoft hjemme grunnet begge barna har sensitiv hud, anbefaler det til alle jeg kommer over. Det har forøvrig byttet varemerke, er noe usikker på hva de heter nå. Men er ihvertfall en orange pakke :)

    SvarSlett
  5. hei :) Har du prøvs natusan sine? Vi brukte først Libero,men syntes at lillingen ble litt sår,så jeg bytta til natusan. synes disser er mye bedre. :) Ina

    SvarSlett
  6. Smaken er som baken, den er delt ;O) Ser at det er mange forskjelling erfaringer her. Hadde jo også vært rart hvis alle ikke tålte disse våtserviettene, da hadde de jo ikke blitt solgt :P Men takker for svar alle sammen! Og Natusan - first touch skal vi prøve nå :O)

    SvarSlett
  7. Her reagerer hun lik som din. Så de blir rett og slette kastet. Jeg har lest at serviettene fjerner negllakk, så negllakkfjerner trenger man ikke om man har libero i huset, hehe

    SvarSlett

Kjempehyggelig om du vil legge igjen en kommentar hos meg. Ha en fortsatt fin dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails