Oppskrifter

tirsdag 4. januar 2011

Strikkerier

I løpet av høsten har jeg strikket noen halsplagg :O) Jeg er ikke så veldig tålmodig av meg og liker at ting blir ferdige ganske kjapt. Minnet etter babyteppet jeg strikket til Lilly Olava da hun var i magen og nyfødt ligger i hodet enda (jeg brukte 1.år på det). Jeg strikket også en monsterbukse til LO i fjor som var utrolig gøy. Alle oppskriftene på halsplaggene er tatt fra Strikk til Nøstebarn boken men jeg har ikke brukt Nøstebarn sitt garn, men babyull på en hals og skjerfet og en blanding av ull og bomull på den rosa halsen. Husker ikke hva garnene heter, men hvis noen lurer på hva slags garn jeg har brukt kan jeg finne det frem. Skjerfet er kjempesøtt og hvordan det ser ut på LO kan dere se her.



Må nesten også vise der bilde av den nydelige genseren i Fana mønster som oldemoren til LO har strikket til henne (jeg har sydd på knappene :p). Oppskrift og garn er fra samme bok som jeg har funnet halsplaggene i.


Jeg sitter egentlig med hjemmeeksamen som skal leveres på torsdag, ønsk meg lykke til ;O)

2 kommentarer:

  1. Lykke til L.B. Les og skriv til øynene renner.

    SvarSlett
  2. Lykke til med hjemme-eksamen, Linn-Beate.
    Så flink du er til å strikke! Og den Fana-genseren er jo bare nydelig. Godt å ha oldemor!
    Klem :o)

    SvarSlett

Kjempehyggelig om du vil legge igjen en kommentar hos meg. Ha en fortsatt fin dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails