Oppskrifter

torsdag 11. november 2010

Freia kvikk lunsj sjokoladekake glasur

Dette er definitivt den beste oppskriften på sjokoladeglasur som varmes opp. Mamma brukte alltid denne glasuren på sjokoladekaker når jeg var liten og oppskriften stod på siden av Freia bake-kakao pakken. For noen år siden forsvant til min store fortvilelse denne oppskriften fra bake-kakao pakken... Har lett på nettet flere ganger men ikke funnet den. I dag fant jeg den på www.matopskrift.no :O) :O) Så nå lager jeg sjokoladeglasur mens en annen i studiegruppen lager sjokoladeakaken som vi skal kose oss meg på kveldsvakt, godt samarbeid i studiegruppen er viktig ;O) Hvordan jeg skal transportere denne til Rikshospitalet er en annen sak...




Freia kvikk lunsj sjokoladeglasur (verdens beste)

til en stor langpanne

250grmargarin
500grmelis
4tsFreia Vaniljesukker
2,5ssRegia Bake-kakao
6sskaffe

Bland ingrediensene til glasuren og la den få et oppkok. La den avkjøles til den er lunken og smør på kaken. Avkjøl og del kaken i ruter.

3 kommentarer:

  1. Den glasuren skal jeg jamen prøve - smaker sikkert kjempegodt på en god sjokoladekake.
    Nam-nam!

    SvarSlett
  2. Den var supergod!! Den er herved notert og henger på innsiden av kjøkkenskapet mitt til neste kakebaking :) Tusen takk!!

    SvarSlett
  3. kjempe god,bruker den alltid jeg også:-)

    SvarSlett

Kjempehyggelig om du vil legge igjen en kommentar hos meg. Ha en fortsatt fin dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails