Oppskrifter

fredag 15. oktober 2010

Hjemmelagde knekkebrød

I går kveld prøvde jeg meg på hjemmelagde knekkebrød.(Eller heter det hjemmebakte? Føler liksom ikke at jeg bakte dem??) Oppskriften har jeg fått av en venninne av meg. De ble kjempegode, de som ble litt brent ble ikke fult så gode... Og et annet tips er å ikke begynne med dette kl 21 når det blir fire brett og alle skal stå i ovnen 30-40 min :p Har fortsatt litt knekkebrødmasse liggende i kjøleskapet, men har ikke fått gjort noe med den enda fordi jeg har bakt kake i dag.

Dette trenger du:

4 dl sammalt rug -grov
4 dl store havregryn
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
7 dl vann
1 ts salt
evt også linfrø eller gresskarkjerner


Bland alle ingrediensene sammen. La svelle ca 5 min.

Hell deigen ut på stekeplater med bakepapir, bruk slikkepott. Jo tynnere, jo bedre.
Rut med pizzaskjærer.
Stek på 180 grader midt i ovnen, ca 30-40 min. Jo lengre, jo hardere, jo bedre :)
Rut på nytt med pizzaskjærer når du har tatt de ut. Legg på rist ..nyt :)

Her er resultatet!




Vi også dele noen herlige bilder av Lilly Olava tatt ved frokostbordet i dag morges. Koste oss på morningen før barnehagen iom at jeg har studie(bake)dag i dag og var ikke i bhg før kl 09.30.




1 kommentar:

  1. Herlighet for en nydelig liten snuppe - så blid og god. Må sees snart igjen?
    Så flink du er Linn-Beate, både med LO, baking, mat og bloggen din, for ikke å snakke om at du studerer i tillegg!! Jenta si det :o))

    SvarSlett

Kjempehyggelig om du vil legge igjen en kommentar hos meg. Ha en fortsatt fin dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails